4 ian. 2010

Ion Iliescu: Nu eu i-am manipulat pe romani

Liderul de onoare al PSD, Ion Iliescu, a declarat luni ca nu l-a animat niciodata dorinta puterii si nu i-a manipulat pe romani.


Fostul presedinte a subliniat luni, la televiziunea Ziare.com, ca nu a avut "puteri magice" ca sa aduca, in 1990, minerii la Bucuresti, iar acest eveniment i-a fost imputat pe nedrept.

Urmariti AICI inregistrarea integrala a emisiunii cu liderul de onoare al PSD, Ion Iliescu.

"Nu eu i-am manipulat pe romani. Niciodata nu m-a animat pasiunea puterii, iar in '90 imi faceam forme de pensionare, insa valul Revolutiei m-a adus in viata publica. Nu m-am folosit de pozitia pe care o aveam ca sa am avantaje personale. Nu cred ca ati auzit pe undeva de membri ai familiei mele care sa fi capatat ceva avantaje de pe urma mea ca persoana publica", a mentionat fostul sef de stat.

Ion Iliescu a tinut sa sublinieze ca in iunie 1990 venirea minerilor la Bucuresti a fost expresia unui act de solidaritate. In plus, fostul presedinte sustine ca nu minerii au provocat violentele din Capitala, iar incercarea de a arunca vina asupra acestora este o chestiune incorecta.

"Nu eu am chemat minerii. Venirea lor a fost la 13 iunie cand toata lumea era ingrozita de actele rebelilor care au devastat mai multe cladiri din Bucuresti, desi s-a vehiculat o asemenea fabulatie. Nu aveam puteri miraculoase sa pun in miscare mase de oameni", a mai spus aceasta.

Coruptia nu are culoare politica

In opinia fostului sef de stat, "coruptia are toate culorile politice - fenomenul coruptiei are un caracter multilateral, multipartit. Trebuie sa vedem coruptia la cei care se afla la putere azi, nu la cei care au fost candva la guvernare, lucrurile trebuie gandite in lumina adevarului", a mai mentionat acesta.

Ion Iliescu a reiterat ideea ca baronii locali nu pot fi asociati doar fostului FSN si PSDR, ei sunt persoane care isi asigura o pozitie dominanta ca urmare a unei evolutii a vietii politice si a unui anumit nivel de cultura.

"Nu stiu daca sunt mai nocivi baronii locali sau cei centrali. Unii devin un fel de vatafi ai unei activitati, chestiune care tine de maturitatea democratiei noastre", a precizat fostul presedinte.

Iliescu: Am fost supravegheat atent de Securitate

Fostul presedinte crede ca Ceausescu nu trebuie condamnat la moarte, ci trebuia sa fie lasat in viata ca sa vada ce a lasat in urma.

Iliescu a povestit cum s-a impotrivit unor idei de-ale lui Ceausescu si a fost trimis la reeducare, la Timisoara.

"Intr-o discutie cu Ceausescu mi-am exprimat o pozitie foarte clara in ceea ce vedeam ca are obsesie. El vedea in modelul nord coreean, adica regimul de control total asupra societatii, unul bun si pentru Romania. Si eu mi-am exprimat dezaprobarea pentru acest model - drept urmare intr-o reuniune a activului ideologic, in 1971, i-am spus asta si dupa cinci luni am fost eliberat din functia pe care o aveam la tineret. Am fost acuzat intr-un fel de intelectualism. M-a trimis la reeducare in stil chinezesc la Timisoara. Erau doua echipaje ale Securitatii care ma urmareau de dimineata pana seara si un al treilea echipaj supraveghea casa", a mai spus acesta.

Va urma o analiza de fond pentru PSD

Ion Iliescu apreciaza ca va urma pentru PSD o analiza de fond, probabil in martie, si a mai spus ca nu exista mai multe tabere in partid.

"La congres nu va fi vorba numai de o persoana, adica de presedintele partidului, ci de o echipa de conducere care sa traga concluziile. PSD este singurul partid de stanga din viata politica romaneasca si trebuie sa aiba forta necesara, o stanga moderna. Cred ca in PSD sunt suficient de multi oameni care au experienta si exista mecanismul democratic statutar care sa promoveze conducerea viitoare a partidului. Nu exista fractiuni in PSD, chiar daca exista si opinii diferite in cadrul lui", a mai spus acesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu