19 mar. 2010

Stenograme explozive in care Catalin Voicu afirma ca are "toata Romania in mana"

Stenogramele unor interceptari telefonice din dosarul senatorului PSD Catalin Voicu arata reteaua de politicieni, magistrati si oameni de afaceri pe care acesta si-o construise in jurul sau si metodele prin care isi exercita influenta asupra lor.

Pentru un cetatean de rand, dialogurile publicate in exclusivitate de Hotnews pot parea de-a dreptul socante.

Ele releva atat influenta uriasa pe care unii politicieni o pot avea asupra institutiilor statului, si in special asupra justitiei, dar si trocurile facute de acestia pentru a-si musamaliza dosarele.

Procurorii DNA au cerut incuviintarea Senatului pentru arestarea senatorului PSD Catalin Voicu, solicitarea aflandu-se in acest moment la Comisia Juridica. Procurorii considera cazul Catalin Voicu drept "expresia uneia dintre cele mai grave forme de coruptie la nivel inalt".

Senatorul PSD este vicepresedinte al Comisiei de aparare, ordine publica si siguranta nationala a Senatului, comisie care realizeaza controlul parlamentar asupra institutiilor publice apartinand sistemului apararii, ordinii publice si sigurantei nationale.

Conform Hotnews, stenogramele fac parte din referatul DNA care insoteste cererea de arestare a senatorului PSD, acuzat de trafic de influenta si fals in legatura cu acte de coruptie.

Printre cele mai cunoscute nume care apar in aceste interceptari ca facand parte din "reteaua Voicu" se numara senatorul PSD Alexandru Mazare, oamenii de afaceri Costel Casuneanu si Marius Locic, dar si judecatorii de la Curtea Suprema Florin Costiniu si Cristian Jipa.

Din dialogurile purtate se poate vedea cum se lauda senatorul Catalin Voicu cu relatiile sale in randul magistratilor dar si ce acces incredibil la informatii neoficiale avea acesta.

In stenograme se face referire si la cazul accidentului lui Ludovic Orban, in care Catalin Voicu ar fi detinut informatii care ar contrazice varianta oficiala. De asemenea, stupefianta este si convorbirea telefonica dintre Voicu si judecatorul Costiniu in care senatorul ii spune acestuia "Astia-s bani pe care nu-i mai luam. Luam o data si gata! Pe munca cinstita", referindu-se la un ajutor pe care magistratul ar fi trebuit sa i-l dea in justitie omului de afaceri Costel Casuneanu.

Astfel, conform DNA, "In perioada iulie - septembrie 2009, Catalin Voicu, prevalandu-se de prerogativele ce deriva din calitatea sa de senator, a primit de la un om de afaceri, in doua transe, sumele de 250.000 RON (echivalentul a 60.000 euro) si 200.000 euro, in schimbul interventiei pe langa magistrati din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in vederea adoptarii unei solutii favorabile societatii comerciale la care omul de afaceri era asociat".

Judecatorul Florin Costiniu de la Curtea Suprema, este sotul Vioricai Costiniu, presedintele Asociatiei Magistratilor din Romania.

Alte dosare de anvergura sunt cele ale fratilor Alexandru si Radu Mazare, primarul Constantei fiind acuzat de coruptie. Stenogramele prezinta atat discutii in care Catalin Voicu il cheama pe judecatorul Cristian Jipa la ordin, in fata fratelui lui Alexandru Mazare, pentru a-i dovedi ca are influenta asupra magistratilor, cat si ce anume ar fi avut el de gand sa faca in cazul in care ajungea ministru de Interne in 2009, asa cum se isi dorise liderul PSD Bucuresti, Marian Vanghelie.

Iata un fragment din stenogramele discutiilor dintre cei doi:

"Voicu Catalin: Asculta-ma un pic! Daca eu m-am dus la Interne, omule, ai toata Procuratura Romaniei, ai toata Justitia in mana, ai toata Curtea...
Mazare Alexandru: Da' ai sa arestezi? Dumneavoastra?
Voicu Catalin: Da, am Politia, vreau sa-l arestez pe Ontanu, vreau sa-i fac dosare lu' Oprea, credeam ca poate vine de la ...de la...de jos dosaru', sus merge snur! Pentru ca eu sunt singuru' personaj care am tot...toata cane...conexiunea in mana, si-ai vazut ca Procuratura, in Justitie si...
Mazare Alexandru: Am o intrebare ca sa inteleg...
Voicu Catalin: Da.
Mazare Alexandru: Sunteti cu Vanghelie, da?
Voicu Catalin: Da. (....) Colegule, asculta ce-ti spun! Daca ma duc acolo, in trei ani de zile pot face toata reteaua din Romania! Acu', daca pierdem alegerile, reteaua e in functiune. Eu acuma am....(neinteligibil)... da' greu. pana acum n-am ....(neinteligibil) ...ministeru' asta...(neinteligibil) ....intelegi? Ai retea, rezisti ca sa facem gherila urbana....
(...)

Voicu Catalin: Nouazeci si noua la suta dintr-un dosar, colegule, asculta ce spun eu....Sunt lucrate de politisti...Politistii au si carciumile, au si casele de c...., au si economicu' in mana, au si buticarii. Deci, procuroru' lucreaza prin mana politistului, el supravegheaza dosaru'. Sunt foarte putine cauze care le ia direct de la procuror....
Mazare Alexandru: Bine, am inteles, dar....
Voicu Catalin: Si chiar daca o ia de la procuror, unde lucreaza cu Politia Judiciara....
Mazare Alexandru: Da. Stiu.
Voicu Catalin: ....Procurorii fac o p....! Sunt pe post de lemn.
Mazare Alexandru: Da' la Parchet, acolo, pe la DNA, pe la Parchet. Pe acolo aveti si niste variante?
Voicu Catalin: Peste tot! Domnule, ti-am spus ca in decembrie 1989 am fost numit aghiotant al primului Procuror General al Romaniei libere, cand nu mai asculta nimeni de nimeni si a functionat 89, 90, toata perioada si toate relatiile mele, am crescut cu ele, odata. Eu tanar locotenent...(neinteligibil)
Mazare Alexandru: Am si eu o intrebare...
Voicu Catalin: Da
Mazare Alexandru: Eu pot sa obtin in speta, acuma, niste achitari?
Voicu Catalin: Sigur ca da...
Mazare Alexandru: Ca tot om e ala...(neinteligibil)...
Voicu Catalin: Dom'ne, daca eu ti-am demonstrat ca in vremurile astea de restriste sunt eu. Si am, am un sistem in mana pe telefoane ci...Telefoanele astea civile....Cum sa spun asa? Am toata Romania aici...."

Din aceleasi stenograme reiese ca senatorul Catalin Voicu ar fi intervenit si pentru sotia lui Miron Mitrea, Manuela, intr-un dosar legat de cabinetul acesteia de notar, dar pentru liderul PSD Vrancea, Marian Oprisan.

De asemenea, Catalin Voicu prezinta intr-o discutie cu Alexandru Mazare si chestorul de politie in rezerva Constantin Matei masurile pe care, daca ar fi castigat Mircea Geoana, intentiona sa le ia in legatura cu DNA, SRI, DIICOT si ANI pentru a le controla politic.

"Purificare! Nu mai e Directia Nationala Anticoruptie, Directia de Crima Organizata si Anticoruptie! Am de mult proiectul asta in cap", dezvaluie Voicu, in opinia caruia Agentia Nationala de Integritate "e o institutie fara nici o forta juridica, e un cacat. Tot la Parchet ti le trimite, si acolo le omoram, lasa-le dracu'!", spune el linistindu-l pe Mazare cu privire la eventualele sale dosare facute de aceasta institutie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu